trainingen
 

nieuws

bestuursberichten: Oproep bestuurswerk
   (14-02-2017)

door Andrea Aquina, voorzitter AV´23

Op dit moment hebben veel leden zich al weer opgegeven voor het verenigingswerk voor komend jaar. Keuze en variatie genoeg. Er zijn mogelijkheden om te kiezen voor iets dat weinig of nog minder tijd kost. Of voor iets waar je goed in bent of leuk vindt, of juist iets wat zo eenvoudig is dat het verstand eens even heerlijk op nul kan blijven. Hoewel het natuurlijk toch wel zaak is om als parcourswacht de lopers de goede kant op te wijzen!
Voor enkele cruciale verenigingstaken worden nog mensen gezocht. Bart (), onze verenigingsmanager gaat hier actief voor op zoek, maar mocht je zelf nog iets zoeken dan is hij ook altijd bereid om samen met jou te kijken wat er nog aan klussen beschikbaar is. Vele handen maken licht werk!

Voor de leden die bereid en beschikbaar zijn om nog iets meer tijd in de club te steken heb ik er hier toch enkele taken uitgeplukt waarvoor we ècht zeer urgent naar invulling op zoek zijn. Dat betreft:
  • een secretaris voor het bestuur
    Op dit moment vervult Michiel Hatenboer deze functie. Michiel heeft echter bij de najaars-ALV al aangegeven na heel wat jaren bestuurswerk vanaf maart zijn inzet voor de atletiek volledig te gaan richten op het voorzitterschap van de SAA, de Stichting Amsterdam Atletiek, waarin de Amsterdamse verenigingen samenwerken, en op het lidmaatschap van de Unieraad van de Atletiekunie als vertegenwoordiger van ons district. We zijn er natuurlijk reuze trots op dat onze club in staat in om voor dergelijke functies mensen te leveren, maar missen straks wel node de inzet van Michiel in het bestuur. De kandidaat die wij enige tijd op het oog hadden en voornemens was Michiel te gaan opvolgen heeft helaas vanwege gewijzigde werkomstandigheden moeten afzien van zijn toezegging. Zie je het zitten om samen met een grotendeels redelijk vers ambitieus bestuur aan de slag te gaan voor AV´23 en denk je het secretarisschap aan te kunnen? Meld je dan bij een van de bestuursleden. Voor meer informatie kun je ook terecht bij Michiel. Uiteraard heeft Michiel aangegeven de zaken netjes te zullen overdragen.
  • een penningmeester voor het jeugdbestuur
    Jarenlang was Robin Willems de penningmeester van het jeugdbestuur. Als penningmeester vorm je samen met de voorzitters Mathilde en Annerieke en secretaris Giel het dagelijks bestuur. Daar omheen zit nog een schil van betrokkenen bij de jeugdafdeling van de club die zo ongeveer eenmaal per zes weken bijeenkomen om alle jeugdaangelegenheden te bespreken. De penningmeester maakt onder andere de begroting voor de jeugdafdeling, verzorgt de uitbetaling van de jeugdtrainersvergoedingen en de financiële afhandeling van de jeugdkampen en competities. Je werkt samen met penningmeester van het bestuur Erik. Voor meer informatie over de taken van de penningmeester jeugdbestuur kun je terecht bij Robin. Over de samenstelling/omvang van het takenpakket en de verdeling tussen taken van bestuur en jeugdbestuur zijn overigens in samenspraak met Erik ook hernieuwde afspraken te maken.
  • een jurycoördinator
    Ook deze heel belangrijke taak is jarenlang vol overgave ingevuld door Robin Willems. Robin wil echter weer actiever zelf met sport aan de slag en promoveert ook nog eens binnenkort naar landelijk wedstrijdleider. Tijd dus om deze taak te gaan overdragen. De functie omvat:
    • - de juryindeling en -coördinatie bij thuiswedstrijden
    • - het inzetten van juryleden voor de uitwedstrijden van de competities
    • - het organiseren van een nieuwe jurycursus (er zijn al best veel kandidaten).
    Het gaat om een inspirerende taak en Robin geeft je zeker het eerste halfjaar alle ondersteuning. Deze functie is door Robin vooralsnog uitgezet onder ons huidige jurycorps, maar het kan goed zijn dat ook daarbuiten enthousiaste geschikte kandidaten rondlopen die nog niet in ons jurybestand zitten. Heb je alleen interesse voor de algemene jurycursus, meld je dan ook bij de jurycoördinator, vooralsnog Robin dus!

Het spreekt voor zich dat bovengenoemde taken allemaal onbezoldigd zijn. Je krijgt er wellicht een gezellig etentje per jaar voor, maar verder moet je het doen met de liefdevolle (en soms kritische) steunbetuigingen van je clubgenoten. En uiteraard met de voldoening die het geeft om daadwerkelijk iets te kunnen betekenen en uitvoering te kunnen geven aan je eventuele ambities voor onze mooie vereniging.
Voor alle functies geldt dat ze open staan voor leden, maar ook voor ouders van jeugdleden. Voor de functies van secretaris van het bestuur word je wel verplicht als lid bij de Atletiekunie aangemeld, maar betaal je uiteraard geen contributie als je verder geen actief lid bent. Voor de functie van jurycoördinator is kennis van de baanatletiek en het jurywezen handig. Maar als je beschikt over goede contactuele eigenschappen en communicatieve vaardigheden, en bereid bent om jezelf enigszins te verdiepen in het jurywezen dan ben je ook heel geschikt voor deze functie.
We zien jullie sollicitaties en aanmeldingen voor de bovenstaande functies gaarne tegemoet!

» Reageer (Reacties: 0)

(Terug naar boven)


bestuursberichten: Uit het rommelhok, 15 februari 2017
   (14-02-2017)

door Hans Hofstede, lid bestuur AV23

Wat een ruimte plots!
Iedereen kent die Funda-foto’s wel. Zelfs de meest benauwde hokken lijken op de pagina’s van Funda ruime livings met veel plaats voor openhaarden, zithoeken en eettafels. Wat je allemaal niet kunt suggereren met een groothoeklens! Voor deze foto van onze grote trainingsruimte is geen groothoek gebruikt, maar zijn een stuk of tien vrijwilligers een paar dagen bezig geweest met het bouwen van opbergstellingen, het afvoeren van rotzooi en het opnieuw inrichten van de ruimte. Plotseling is het zelfs mogelijk om de speedladder te gebruiken. Vraag maar aan Sander. Natuurlijk blijft het een lastige combi: opslag van groot trainingsmateriaal en ruimte voor fitnesstraining. Maar het is niet anders. Meer ruimte is er niet en hier zullen we het dus mee moeten doen. Wel zaak om geen overbodige spullen te bewaren, alles na gebruik weer netjes op te ruimen en de boel goed schoon te houden.
De tweede actie komt eraan. Onder leiding van Cees de Nood wordt ook de kleine materiaalruimte aangepakt. Dit is hard nodig. Het is nu een absolute chaos. Hoe mooi zou het zijn als onze trainers bij de voorbereiding van hun training een soort supermarkt inwandelen waar alle soorten trainingsmateriaal overzichtelijk in schappen, kisten en kratten liggen uitgestald. Bij voorkeur met etiketten van wat op die plek hoort te liggen. Ook makkelijk bij het terugleggen van de spullen. Sander, Ynze en Cees gaan een ontwerp maken met onder andere een nieuwe ballenkast, een kast voor de individuele speren en een afsluitbare kast voor het trainingsmateriaal van Els. De vrijwilligers van Beheer en Onderhoud gaan deze kasten maken. Dat wordt nog een flinke klus. Maar er zit zoveel timmertalent onder onze vrijwilligers, dat dit helemaal goed gaat komen.

Trainen voor de Dam tot Damloop
Op 8 februari kreeg AV’23 de uitnodiging van de organisator van de Dam tot Damloop (Le Champion) om hardlooptrainingen te organiseren ter voorbereiding op de Dam tot Damloop. We krijgen speciale startnummers voor de deelnemers aan deze trainingen. Als tegenprestatie leveren wij vrijwilligers voor de Dam tot Damloop.
De Dam tot Damloop is dit jaar op 17 september. De inschrijving start op 8 april om 9.00 uur. En dat wordt dringen. Binnen enkele uren zijn de 50.000 startnummers uitverkocht, leert de ervaring in voorgaande jaren. Voor de mensen die dan geen startnummer te pakken kunnen krijgen is onze clinic een prachtig alternatief. We bieden immers de clinic aan, inclusief startnummer. Onze clinic begint waarschijnlijk op 19 juni en duurt 13 weken (waarvan één vakantieweek). Net zo lang dus als de Nescio-clinic die nu loopt. De kosten weten we nog niet precies, maar waarschijnlijk wordt het €110,= (inclusief startnummer voor de Dam tot Damloop).

Atletieken met je werk
Afgelopen zaterdag hadden Joost Cosman en Bart Boevink bij ons op de baan een proef bedrijfsclinic atletiek georganiseerd. Proefkonijnen waren de trouwe deelnemers aan de hardlooptraining, die Robin Willems sinds jaar en dag op de zaterdagochtend voor de ouders van onze pupillen organiseert. Deze groep was aangevuld met wat bestuursleden en Robin zelf.
Tijdens de proef is een filmpje gemaakt met Joost Cosman in de hoofdrol. Hij geeft uitleg over de opzet van de bedrijfsclinic atletiek. Hij doet dat heel overtuigend en met groot enthousiasme. Het is de bedoeling om dit filmpje in te zetten als promotie-materiaal richting bedrijven die belangstelling hebben voor zo’n clinic. Natuurlijk vragen we aan al onze leden om op hun werk eens te informeren of zo’n atletiek-clinic iets is voor voor hun bedrijf. Denk daarbij aan een (half) dagje teambuilding, de jaarlijkse sportdag, het uitje van de personeelsvereniging of een studiedag. Joost en Bart kunnen de clinic uitbreiden met koffie en thee, een lunch in onze kantine, een workshop en desnoods een borrel na afloop. Voor meer informatie en aanmelding moet je bij Bart Boevink, onze verenigingsmanager, zijn. Zijn contactgegevens zijn: , tel: 0652764537.

Grote schoonmaak
Het voorjaar komt er aan. Met de eerste zonnestralen, zie je ook hoe vuil de ramen zijn. En niet alleen de ramen. Hoog tijd om de grote ramen van de kantine te lappen en de rest ook meteen maar een goede beurt te geven.
We gaan dat vanaf nu zelf doen. Tijdens de bardiensten op zaterdag van 13.00 tot 14.30 uur en op maandag van 17.30 tot 19.00 uur is het nooit zo druk en is er dus tijd om wat extra energie te steken in de schoonmaak van kantine en keuken. Dit bestaat uit vloeren vegen en dweilen, tafels en bar afnemen en de aanrecht schoonmaken. De mensen van de kantinecommissie zorgen voor de schoonmaakmiddelen en maken een schema. Daarnaast hebben vier vrijwilligers zich aangemeld om de ramen van de kantine te lappen. Alles bij elkaar voldoende menskracht om te zorgen voor een schone kantine. Voor het buitenwerk huren we een professionele glazenwasser in.

» Reageer (Reacties: 0)

(Terug naar boven)


jeugdnieuws: Pupillenkamp 2017
   (12-02-2017)

door Lennart Hatenboer
Dit voorjaar gaan we weer op pupillenkamp! We gaan net als vorig jaar met de pupillen B, A1 en A2 naar Vierhouten (provincie Gelderland), een klein uurtje rijden vanaf Amsterdam. We vertrekken op vrijdag 24 maart om 17:00 uur vanaf de atletiekbaan en de kinderen zullen zondag 26 maart om 14:00 uur weer worden opgehaald in Vierhouten.
Het zal een weekend worden vol pret, plezier en allemaal leuke spellen. Gezelligheid zal er ook in overvloed zijn; leuke trainers, leuke kinderen, een leuke omgeving en het weekend staat ook nog eens in het teken van een super leuk thema!
De kosten voor het hele weekend zijn rond de €67 per persoon. Dit is inclusief eten en drinken, twee overnachtingen en een overvol spelprogramma. De definitieve kampprijs zal later worden gecommuniceerd.
Wil je mee? Stuur dan voor 6 maart een e-mail naar: pupillenkamp@hotmail.com met daarin de volgende gegevens:
  • voor- en achternaam pupil;
  • geboortejaar (2008/2007/2006);
  • telefoonnummer waar ouders/verzorgers op te bereiken zijn tijdens het pupillenkamp;
  • wel of niet brengen met de auto;
  • wel of niet halen met de auto;
  • het aantal zitplaatsen in de auto (inclusief eigen kind);
  • en of uw kind allergieën heeft of andere dingen die wij moeten weten.
We gaan er dus een super leuk kamp van maken en we hebben er al veel zin in, hopelijk jullie ook! Bedenk wel VOL = VOL.
Het pupillenkampteam

» Reageer (Reacties: 0)

(Terug naar boven)


nieuws algemeen: NK indoor dag 1 - GOUD voor Tara, mooie finaleplaatsen
   (11-02-2017)

door Theo Danes

AV’23 heeft een nieuwe Nederlands kampioen! Wat Tara Yoro bij de junioren nooit lukte, is in haar eerste jaar bij de vrouwen meteen volbracht: met een prachtige 5,95m pakte ze de nationale indoortitel verspringen. Met de afwezigheid van de drie topmeerkampsters van Nederland (Broersen, Visser, Vetter) lag de titelstrijd helemaal open. En na een ietwat zenuwachtige start maakte Tara in de vierde poging overduidelijk dat zij het meest aanspraak maakte op goud: 5,95m bleek na een paar pogingen zenuwen zelfs 16 centimeter verder dan de nummer 2.  

Intussen liep Jon Schouwenaar in het kielzog van de favoriet Liemarvin Bonevacia op imposante wijze naar 47,78s op de 400 meter. Op misschien wel het sterkst bezette onderdeel van het weekend wist hij zo de finale van morgen te bereiken.

De sprintseries leverden ook mooie tijden op. Rutger Bien (7,27s) en B-junior Levi Hazes (7,14s) noteerden personal bests en mochten met Elvis Afrifa (6,99s) mee naar de halve finale. Pechvogel Ezra Amokwandoh (7,28s) kwam helaas één duizendste tekort, zo bleek achteraf. In de halve finale haalde Rutger nog eens 5 honderdste van zijn beste tijd af en Levi liep wat langzamer waardoor ze beiden 7,22s noteerden. Voor Elvis was deze ronde nog niet het eindstation. De startblokken zijn nog steeds bang voor die jongen, zo hard kregen ze op hun donder: 6,89s! De finale was wellicht iets te kort erop om nog een keer zo te vlammen, maar met 6,94s belandde hij op een prachtige vijfde plaats.

Tot slot de hinkstaptaferelen. Ook daar een debutant op het hoogste niveau: Johnny van Schooneveld is de indoorkampioen van 2016 bij de A-junioren en haalde nu bij de senioren in de tweede poging uit naar 14,04m, eveneens verder dan hij buiten ooit sprong. Joshua, winnaar van de bronzen medaille outdoor, opende met een veelbelovende 14,35m, maar wist daarna helaas niet meer echt zijn ritme te vinden. Zo eindigde hij op plaats 4, gevolgd door Johnny op 5.

Uitslagen NK indoor 2017
Volg de facebookpagina van AV’23 voor een live verslag 

Foto's: Boy Hazes

» Reageer (Reacties: 1)

(Terug naar boven)


nieuws algemeen: Kantine AV'23 februari 2017
   (10-02-2017)

door Bart Boevink

Dinsdag avond, Champions League-avond
Aanstaande dinsdag 14 februari zal er voor het eerst een Champions League-avond zijn in het clubhuis. De voetbalwedstrijd Paris Saint Germain – FC Barcelona zal live te zien zijn. Lucas Bakker zal jullie voorzien van een natje en een droogje met als speciale Champions League aanbieding “een biertje met een zakje chips of nootjes voor €2,-”. Vanaf 20:30 is iedereen van harte welkom in het clubhuis.
Dit wil je niet missen.

Pannenkoekenmiddag
We zijn druk bezig met de organisatie van een pannenkoekenfestijn dat plaats zal vinden op een zaterdagmiddag. Welke zaterdag dat wordt weten we nog niet zeker, maar hij komt er zeker aan. Houd de website en facebook dus in de gaten.

Assortiment
De kantinecommissie wil graag een gezondere kantine. We zijn hier heel hard over na aan het denken. Zo zullen we het aantal chocoladerepen reduceren naar vijf. Daarvoor in de plaats zoeken we naar nieuwe, gezondere snacks. Sinds een aantal weken is er elke zaterdag verse zelfgemaakte soep. Afgelopen zaterdag hadden we pompoensoep waar de mensen zo enthousiast over waren dat ze om het recept vroegen. Een echte aanrader, die je echt eens moet proberen. Daarnaast zullen er binnenkort rozijnen en gezonde noten te verkrijgen zijn.
Mocht u zelf een idee hebben over een gezonde bijdrage aan de kantine loop dan eens langs op het kantoortje.

Prijzen in het clubhuis:
De prijzen in het clubhuis zijn afgelopen week opnieuw bepaald. We hebben een flink aantal prijzen verlaagd; zo is fris en bier weer €1,50 en betaal je voor een reep weer €1,-.
Tot snel in het clubhuis.

» Reageer (Reacties: 0)

(Terug naar boven)


nieuws algemeen: NK Meerkamp indoor: BRONS, 7 en 8
   (05-02-2017)

door Theo Danes


In Apeldoorn waren dit weekend drie veelzijdige A-junioren van AV’23 actief. Iris de Ruiter kende een veelbelovende start van haar zondag, want op de 60 meter horde was ze sneller dan ooit tevoren (9,13) en het hoogspringen ging met een voortreffelijke 1,70m nog beter. Bij het kogelstoten bleef ze met 11,14m achter op wat ze in huis heeft, maar het verspringen (5,27m) en vooral de afsluitende 800 meter in 2:29,80s waren gewoon goed. Het bracht haar een sterk puntentotaal  op de vijfkamp (3671) en een welverdiende bronzen plak op dit NK als beloning in haar laatste jaar als juniore.

De boezemvrienden Bram van der Jagt en Julian Record moesten voor de over twee dagen verdeelde zevenkamp op zaterdag al aan de bak. Ook zij kwamen uitstekend uit de startblokken. 7,38s (Bram) en 7,54s (Julian) waren nieuwe besttijden op de 60 meter. Ook het verspringen verliep goed met 6,51m voor Bram en een stijlvolle 6,64m voor Julian. Op het kogelstoten valt voor beide jongemannen duidelijk nog veel winst te halen: 11,12m om 11,31m. Bram evenaarde vervolgens zijn hoogspring-PR met een vlucht over 1,85m en Julian deed het absoluut nog iets beter met 1,88m, maar met 1,95m in de benen liet hij daar in relatieve zin punten liggen.
De volgende dag begonnen de mannen al even voortvarend: met 8,51s (Bram) en 8,74s (Julian) bleven beiden maar een fractie boven hun beste tijd op de 60 meter horde. Julian stoomde door met een dik persoonlijk record op het polsstokhoogspringen (3,76m), maar daar beleefde Bram helaas zijn eerste tegenvaller van het weekend. 2,86m deed geen recht aan de progressie die hij gemaakt heeft op dit onderdeel en kostte hem een smak punten. Daarop besloot Bram zijn serie op de 1000 meter overtuigend te winnen. Hij ging idioot hard van start, maar kon het redelijk volhouden en de klok stopte op een knappe 2:46,97s. Julian liep een serie later naar 2:59,30s en zo belandden Julian (4716 punten) en Bram (4654 punten) gebroederlijk bij elkaar in de eindstand op plaats 7 en 8 in een sterk deelnemersveld.

Uitslagen meerkamp meisjes A
Uitslagen meerkamp jongens A

» Reageer (Reacties: 0)

(Terug naar boven)

Toon Pagina: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - [Volgende >>]

 

→ lid worden / opzeggen


AV 1923

de agenda:

agenda algemeen: 26 februari: Diemercross
   (08-10-2016)

Zondag 26/2/2017 organiseert AV'23 weer samen met Staatsbosbeheer en Gemeente Diemen de DiemerCross: misschien wel de zwaarste cross van Nederland - over de onverharde paden en door de blubber van het Diemerbos.
Het programma: 11:30 uur Jeugdloop; 12:00 uur Gaaspcross (4,5 km) en Veeneikcross (9 km).
Alle info hier.

(Terug naar boven)


agenda algemeen: 11 maart: Yakult Start-to-Run
   (05-10-2016)

Cursus voor beginnende hardlopers: in 7 weken bouw je op van 1 naar 25 minuten hardlopen en je leert ook alle beginnerstrucs. Meer info en aanmelden hier.

(Terug naar boven)


agenda algemeen: 9 april: Nescioloop
   (18-02-2016)

Alweer de 12e Nescioloop! Wedstrijdloop over 15km, trimlopen over 15 km en 8 km en een jeugdloop over 1.923 meter. Start en finish op de baan van AV ’23.
Verdere info op nescioloop.nl.

(Terug naar boven)

AV 1923

andere berichten:

14-02-2017

Oproep bestuurswerk

Lees meer...

14-02-2017

Uit het rommelhok, 15 februari 2017

Lees meer...

12-02-2017

Pupillenkamp 2017

Lees meer...

11-02-2017

NK indoor dag 1 - GOUD voor Tara, mooie finaleplaatsen

Lees meer...

10-02-2017

Kantine AV'23 februari 2017

Lees meer...

05-02-2017

NK Meerkamp indoor: BRONS, 7 en 8

Lees meer...

05-02-2017

AV'23-jeugd klaar voor crossfinale

Lees meer...

31-01-2017

Een blik achter de bar

Lees meer...

27-01-2017

zondag 26 februari: AV23-Diemercross in het Diemerbos

Lees meer...

24-01-2017

24 – 26 maart worden de leukste dagen van 2017 voor D- & C-junioren

Lees meer...

23-01-2017

Trainer van de maand januari 2017:

Lees meer...

15-01-2017

Uit het rommelhok, 15 januari 2017

Lees meer...

AV 1923
Heeft u een artikel voor de website? Stuur het per email naar de webadmin: - bij voorkeur met foto!

Ogenblik a.u.b. ...